Sposób przyjmowania i załatwiania spraw

Wszelką korespondencję można składać:

▪ listownie na adres:

                              Powiatowy Urząd Pracy

                            ul. Jana Onufrego Zagłoby 2

                            12- 200 Pisz

▪ osobiście w Kancelarii Ogólnej w siedzibie Urzędu,

▪ pocztą elektroniczną na adres: olpi@praca.gov.pl

▪ faxem na nr telefonu (87) 42 52 440

▪ za pośrednictwem ePUAP

Załatwianie spraw telefonicznie:

Centrala telefoniczna Urzędu

Nr telefonu (87) 42 52 430

Przy załatwianiu spraw stosuje się przepisy  ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2021 r., poz. 735 ze zm.), oraz rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz.U. z 2002 r, Nr 5, poz. 46).

Przyjmowanie i załatwianie spraw podlega również zasadom obiegu dokumentów określonym w Instrukcji Kancelaryjnej Powiatowego Urzędu Pracy w Piszu.

Natomiast Ustawa z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz.U. z 2022 r., poz. 902) precyzuje konstytucyjny zapis art. 61 o prawie obywateli do informacji o działaniach władz publicznych.

Sprawy w Powiatowym Urzędzie Pracy w Piszu rozpatrywane są według kolejności wpływu z zachowaniem terminów określonych w przepisach ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego.

W celu uzyskania informacji o stanie sprawy indywidualnej prosimy o kontakt z poszczególnymi stanowiskami pracy Urzędu.

Informujemy, że Powiatowy Urząd Pracy w Piszu, nie udziela odpowiedzi na otrzymaną korespondencję, która nie spełnia wymogów określonych w:

- art. 63 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeksu postepowania administracyjnego (t.j. Dz.U. z 2021 r., poz. 735 ze zm.) który brzmi: „ podanie powinno zawierać co najmniej wskazanie osoby, od której pochodzi, jej adres również w przypadku złożenia podania w postaci elektronicznej, i żądanie oraz czynić zadość innym wymaganiom ustalonym w przepisach szczególnych” oraz 

- art. 63 § 3a ww. ustawy, który brzmi: „ Podanie wniesione na adres do doręczeń elektronicznych zawiera dane w ustalonym formacie, zawartym we wzorze podania określonym w odrębnych przepisach, jeżeli te przepisy nakazują wnoszenie podań według określonego wzoru”.

Terminy załatwienia spraw:

Zgodnie z kodeksem postępowania administracyjnego organy administracji publicznej obowiązane są załatwić sprawy bez zbędnej zwłoki. Niezwłocznie powinny być załatwione sprawy, które mogą być rozpatrzone w oparciu o dowody przedstawione przez stronę łącznie z żądaniem wszczęcia postępowania lub w oparciu o fakty i dowody powszechnie znane albo znane z urzędu organowi, przed którym toczy się postępowanie, bądź możliwe do ustalenia na podstawie danych, którymi dysponuje organ.

Załatwienie sprawy wymagającej postępowania wyjaśniającego powinno nastąpić nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej – nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania, zaś w postępowaniu odwoławczym  - w ciągu miesiąca od dnia wszczęcia postępowania.

TRYB PRZYJMOWANIA, ROZPATRYWANIA I ZAŁATWIANIA SKARG I WNIOSKÓW

Prawo składania skarg i wniosków do organów samorządu terytorialnego jest zagwarantowane każdemu w Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej. Petycje, skargi i wnioski można składać w interesie publicznym, własnym lub innej osoby za jej zgodą.

Przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonanie zadań przez właściwe organy albo ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.

W Powiatowym Urzędzie Pracy w Piszu w sprawach skarg i wniosków przyjmuje:

▪ Dyrektor lub Zastępca Dyrektora w poniedziałki od 8:00 do 14:00.

▪ Pracownicy - codziennie w godzinach pracy.

▪ Skargi i wnioski mogą być zgłaszane pisemnie lub ustnie do protokołu.

▪ Pracownik przyjmujący skargę lub wniosek wnoszony ustnie sporządza protokół z tej czynności zawierający:

   - datę przyjęcia,

   - imię i nazwisko i adres składającego,

   - zwięzłe określenie sprawy,

   - imię i nazwisko przyjmującego,

   - podpis składającego.

▪ Skargi i wnioski wnoszone pisemnie przyjmuje Kancelaria Ogólna.

Skargi i wnioski wnoszone na piśmie powinny zawierać imię i nazwisko (nazwę) i adres zamieszkania ( siedziby) wnoszącego skargę lub wniosek.

Zgodnie z przepisami § 8 ust. 1 rozporządzenia  Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków, skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.

PRZYJMOWANIE I OBIEG KORESPONDENCJI

1. Korespondencję przyjmuje Kancelaria Ogólna Powiatowego Urzędu Pracy w Piszu, rejestrując ją w dzienniku korespondencyjnym.

2. Kancelaria Ogólna otwiera wszystkie przesyłki, z wyjątkiem adresowanych imiennie, które przekazuje adresatom,

3. Potwierdzenie otrzymania pisma kancelaria dokonuje na żądanie składającego pismo.

4. Przesyłki mylnie doręczone ( adresowaną do innego adresata) zwraca się bezzwłocznie dostawcy usługi pocztowej lub przesyła bezpośrednio adresatowi.

5. Na każdej wpływającej na nośniku papierowym korespondencji umieszcza się i wypełnia pieczęć wpływu na pierwszej stronie pisma, lub (na korespondencji przekazywanej bez otwierania – na przedniej stronie kopert) pieczątkę wpływu określającą data otrzymania i wychodzący numer ewidencyjny z dziennika korespondencyjnego.

6. Przesyłki przekazane pocztą elektroniczną dzieli na:

    - przesyłki adresowane na skrzynkę elektroniczną podaną w Biuletynie Informacji Publicznej oraz stronie internetowej PUP jako właściwą dom kontaktu z Urzędem;

    - przesyłki adresowane na indywidualne adresy poczty elektronicznej;

    - mające istotne znaczenie dla odzwierciedlenia przebiegu załatwienia spraw.

    Przesyłki te rejestruje się, drukuje, nanosi i wypełnia pieczęć wpływu na pierwszej stronie wydruku oraz rejestruje się w dzienniku korespondencyjnym.

7. Przesyłki przekazane bezpośrednio na informatycznym nośniku danych rejestruje się, drukuje, nanosi i wypełnia pieczęć wpływu  na pierwszej stronie oraz rejestruje się w dzienniku korespondencyjnym. W sytuacji gdy nośnik informatyczny stanowi załącznik do pisma przekazanego na nośniku papierowym wówczas odnotowuje się w rejestrze przesyłek wpływających informację o załącznik zapisanym na informatycznym nośniku danych.

  8. Dyrektor Urzędu lub  Zastępca Dyrektora dokonują dekretacji – wskazania osoby lub komórki organizacyjnej, wyznaczonej do załatwienia sprawy, która może zawierać dyspozycję co do terminu i sposobu załatwienia sprawy.

SPOSÓB ZAŁATWIANIA  SPRAW W FORMIE  ZAŚWIADCZEŃ

Powiatowy Urząd Pracy w Piszu wydaje zaświadczenia zgodnie z przepisami Kodeksu postępowania administracyjnego:

- na żądanie osoby ubiegającej o zaświadczenie, ze względu na swój interes prawny wymagający urzędowego potwierdzenia określonych faktów lub stanu prawnego,

- jeżeli urzędowego potwierdzenia określonych faktów lub stanu wymaga przepis prawa.

Zaświadczenie powinno być wydane bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie siedmiu dni.

Zaświadczeniem  potwierdzane są fakty albo stan prawny wynikający z prowadzonych przez Urząd ewidencji, rejestrów i innych danych będących w posiadaniu Urzędu.

Wystawienie zaświadczenia określonej treści może być w uzasadnionych przypadkach poprzedzone postępowaniem wyjaśniającym, którego zakres może wynikać nie tylko z żądania osoby zainteresowanej, lecz również z oceny możliwości jego spełnienia przez Urząd.

Zaświadczenia nie wystawia się w przypadku:

- braku interesu prawnego osoby ubiegającej się o zaświadczenie,

- niewłaściwości organu, do którego skierowano żądanie,

- gdy nie można spełnić żądania odnośnie treści zaświadczenia.

SPOSÓB ZAŁATWIANIA SPRAW INFORMACYJNIE

Sprawy nie wymagające wydania decyzji lub zaświadczenia są załatwiane informacyjnie:

- pisemnie – na żądanie osoby zainteresowanej, np.: wyjaśnieniem obowiązujących  przepisów z zakresu realizowanych zadań przez Urząd,

- ustnie  - na zgłaszane bieżące zapytania ustne. 

 

 

 

Wytworzył:
Udostępnił:
Rafał Wierzbicki
(2022-06-17 14:11:17)
Ostatnio zmodyfikował:
Rafał Wierzbicki
(2022-06-21 13:06:14)

       DRUKUJ TĘ STRONĘ Obrazek drukarki